Gminy Warszawa, Izabelin i Stare Babice podpisały porozumienie w sprawie budowy ciągu dróg od planowanego węzła na trasie S7.
Realizacja inwestycji zapewni sprawniejszy wjazd do Warszawy od strony zachodniej i lepszy dojazd do Puszczy Kampinoskiej.
Planowany odcinek trasy ma 4,6 km.
Trzy samorządy porozumiały się w sprawie ważnej inwestycji dla mieszkańców północnych dzielnic Warszawy i dwóch gmin – Izabelina i Starych Babic. Umowa dotyczy budowy ciągu dróg łączącego planowany węzeł Janickiego (trasa ekspresowa S7) ze skrzyżowaniem ulic Jana Kazimierza i K. Szymanowskiego w Izabelinie.
Na pokrycie kosztów wykonania zadania Gmina Izabelin, Gmina Stare Babice i Urząd m.st. Warszawy łącznie przewidziały kwotę 1 mln 700 tys. zł.
- 500 tys. zł – Gmina Izabelin
- 500 tys. zł – Gmina Stare Babice
- 700 tys. zł – Urząd m.st. Warszawy.
Ostateczna wartość umowy określona zostanie w postępowaniu przetargowym na wybór wykonawcy.
Środki na pokrycie warszawskiej części kosztu realizacji inwestycji zabezpieczone są w Wieloletniej Prognozie Finansowej m.st. Warszawy na lata 2023-2050. Wykonanie Dokumentacji nastąpi w okresie od 2024 do 2025 r., przy czym przewidywane płatności, stosownie do dokonanego zabezpieczenia środków finansowych, zostaną zrealizowane w latach 2024 i 2025. Jako jednostkę odpowiedzialną za realizację porozumienia Strony wskazują Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta.
Przyszła droga będzie miała swój początek od skrzyżowania z ul. Szymanowskiego/Jana Kazimierza na terenie Gminy Izabelin i będzie przebiegać (drogą 22-9 KDL) przez obszar gminy Stare Babice przeznaczony pod budownictwo jednorodzinne.
Następnie poprowadzi dalej przez obszar Izabelina – sołectwo Mościska (droga KZ; zgodnie z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego) i łączyć się będzie z planowaną po stronie miasta stołecznego Warszawy projektowaną ul. Nowojanickiego w dzielnicy Bielany.
Wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę koncepcji.
Będzie on miał za zadanie opracowanie wielowariantowej koncepcji przebiegu trasy i zagospodarowania pasa drogowego. Celem tych prac będzie między innymi wskazanie, w jakim kierunku prowadzić ruch autobusowy, rowerowy. Przesądzi to o docelowym kształcie nowej drogi.
Źródło: Urząd m.st. Warszawy